jueves, 1 de marzo de 2012

5 eta 6. SAIOAK

2012/ 03/01 6.SAIOA

Ken Robinsonen bideo interesgarri hau ikusi dugu:


Aurkezpenaren formato originalaz baliatuz, kontzeptu mapa bat sortu da gaur egungo hezkuntza sistema azlatzeko aitzakiarekin.
Irudiekin batera, hezkuntza sistemako ohiturak kritikatzen dira. Gizarte sistema anakronizatu hau aldatu beharrean gaude ikasle bakoitzaren ezaugarrietara moldatuz eta iraganean segoen indusrti iraulatzako ideia ahaztuz.
Oso garrantzitsua iruditu zaigu baita ere pentsamendu dibergentearen gainean egindako hausnarketa hori izan behar delako gure ikasleetan baloratu behar dugun gaitasun garrantzitsua.




2012/02/23     5.SAIOA

Gaur, ume txikien bezala hasi dugu Saioa. Alaitzi hainbeste gustatzen zaion Federic ipuina irakurri digu ahoz gora. Ipuin honen oinarria, taldeko lanaren garrantzia izan da, bakar batek egiten duena, taldearentzako kalte edo onuragarria izan daitekeela, alegia.

Aurreko astean zehar irakurritako testuaren gaineko zenbait ariketa bakarka egin behar izan ditugu.   Eta bakoitzaren lana kontuan izanik, taldeko ondorio batzuk atera ditugu; hona hemen adostutakoa:

“Introducción a la tecnología educativa”
Manuel Area Moreira

Hitz gakoak:
·         Hirugarren iraultza industriala.
·         Komunikazioa.
·         Kapitalismoa.
·         Globalizazioa.
·         Informazioa.
·         Digitalizazioa.

Galderak:
·         Teknologiak ez dira globalizazioaren errudunak?
·         Teknologia berrien zabalkuntza edo sustaketa hain garrantzitsuak badira, zergatik ez da egiten mundu osoan?
·         Posible al da informazio gain-metaketa? Zer gertatuko litzateke?
·         Onurarik ahal izango luke hizkuntza gutxituen zabaltzean? Ba al dauka?
·         Teknologia berriak hezkuntzan sartzea ona ala okerra izango litzateke?
·         Teknologia berriak hezkuntzan integratzean, irakaskuntza metodoak aldatu behar dira rol berriak emanez, baina nola?
·         Ze puntu-arte da egokia betiko materia didaktikoa desagerraraztea?

Sintesia
Gaurko gizartea industriala izatetik informatikoa izatera dagoen prozesuan aurkitzen da. Teknologiak ez dira globalizazioaren kausa, baizik eta prozesua arintzen duten motore bezala. Informazioz beteriko inguruan bizi gara, hala ere, ingurune guztiak ez dira horrela. Baliabide pertsonalen eta materialen arabera teknologia berrien tresnak izan ditzakegu ala ez.
Honekin bat, analfabeto teknologiak sortzen ari dira teknologia digital berrien kopurua oso arin handitzen delako eta haiekin bat, kontzeptu gehiago sortzen direlako.
Hau gizarte osoan ematen ari da, eskolak barne. Horregatik, teknologia digitalen inguruko irakasgaia eta ezagutzak sartu behar dira hezkuntza sisteman. Beste era batera esanda, hezkuntzarako teknologia (“Teknologia Educativa”) sartu behar da diziplina pedagogiko moduan.

No hay comentarios:

Publicar un comentario